Op weg naar 3 nachten in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Op weg naar 3 nachten in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Op weg naar 3 nachten in Bangkok

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Juli 2019 | Thailand, Bangkok

Om half 10 op 12 juli vertrokken met 2 auto's naar Schiphol. We zijn weggebracht door Rob en Kim. Door de douane heen ging deze keer erg vlot dus konden we nog even rondkijken bij de winkeltjes. Lekker nog even wezen eten met elkaar bij Mac Donalds. Nadat we zijn uitgezwaaid door Kim zijn wij richting de gate gegaan. We zaten vooraan in het vliegtuig van Aeroflot met 3 zitplaatsen en dan nog 2 waar Lani en ik op zaten.
De vlucht naar Moskou duurde 3,5 uur. Maar de tussenstop daar van 1,5 uur was wel een race naar de klok. Voordat we door de douane heen waren met nog meer mensen uit ons vliegtuig moesten we echt rennen door de airport van gate 40 naar gate 6, om 19:00 renden we nog terwijl we om 19:15 uur moesten opstijgen. Zelfs de beveiliging rende met ons mee. Hahaha het eerste wat we weer meemaken.
De vlucht naar Bangkok verliep voorspoeding en we kwamen daar op tijd aan. Op zoek naar een taxi gaf wel wat problemen , ze vroegen 600 baht voor het ritje maar daar ging Lex niet mee akkoord en ging aan het onderhandelen. Lex wilde op de meter want dat was uitgerekend door hem veel goedkoper. Na aan 2 mannen gevraagd te hebben dat hij ond weigerde op de meter ging hij toch nog akkoord . Nou het was een gespreksloos ritje wat de chauffeur was gepikeerd.
Bij ons mega groot hotel aangekomen konden we gelijk naar onze kamer . We waren best wel verrot maar even na lekker gedoucht te hebben zijn op pad gegaan om Bangkok te gaan verkennen. in eeen taxi en daarna in de tuktuk zijn we met de boot Long Tale door de kanalen gevaren hoe de mensen daar leven in soms een huis op palen dat je denkt dat het omvalt. Ze hebben heel veel planten buiten hangen dat was een mooi gezicht, ook zwommen er een soort van hagedissen door het water. Nadat we werden afgezet om de tempel Wat Poh (the Temple of the Reclining Buddha) die 46 meter was en in goud gehuld te gaan bekijken . Prachtig was deze met heel veel tempels erom heen die met gekleurde stenen waren bekleed.
We hebben ons toen laten brengen naar een heerlijk vis restaurant aan het water in Chinatown die bekend stond dat het eten super was , nou en dat was het ook.
Daarna hebben we ons weer laten afzetten in ins hotel omdat we echt bekaf waren na die 2 dagen waarin we weinig hadden geslapen.,De kids lekker naar bed en wij nog geen uurtje later ook heerlijk zijn gaan slapen.

Na een goede nachtrust weer fit uit ons bed gekomen op pad voor het ontbijt.
Even besproken wat we gaan doen vandaag. Het eerst naar de shoppingmall Terminal 21 waar het echt mooi en leuk te zien daar hoe ze eht eten daar ook allemaal bereiden.. je kreeg ter olakke gelijk weer trek erin. je kon ook veel proeven. Op elke verdieping was een land met allemaal winkels , bv Engeland, Amerika, Turkije,
In de beneden afdeling de etens tentjes. Daarna weer een taxi gepakt uiteraard eerst weer even onderhandelen want ze denken die toeristen willen vast wel de hoofdprijs betalen. .Hahaha nou Lex niet hoor ...Op pad naar de MBK shopping mall ook leuk maar toch weer even anders . buiten was er een fitnesslestje waar een aantal dames dansten met een leraar . Ik dacht dat is leuk ik doe even mee, alles is vastgelegd op film in een warmte van 32 graden maar gevoels temperatuur was wel 38 denk ik zo. In de mall waren heel veel sushi eetgelegenheden en thais eten .. tjonge het smaakt ook allemaal heerlijk hier. Op de onderste verdieping was er een mega bioscoop en ook heel veel mobiele telefoonwinkels. Wat ons wel heel erg opvalt is dat echt iedereen hier kijkt op zijn mobiel terwijl ze lopen of werken..Wij zijn verslavend maar deze Thaise mensen spannen echt de kroon zeg.
Nu was het aan de beurt om de Unicorn cafe op te gaan zoeken voor de meisjes... Wat een verrassing voor ze , al het eten en drinken was echt gebaseerd op een Unicorn. mega zoet alles maar ik moet toch bekennen het smaakte best goed. Van Oma nog even een speeltje afgetroggeld zijn we op pad gegaan naar de supermarkt om eten te kopen voor Nika. Dat was gelukt en toen lopend naar het hotel gegaan, ongeveer 1,5 km . Onderhand was het al donker geworden . We hadden nog beloofd om te gaan zwemmen maar het was al dicht. De meiden zijn als compensatie maar lekker in het bad gegaan op de hotelkamer. Met z'n drietjes lekker even spatteren, Nika had de grootste pret.
Ik nog even een verslag schrijven en Lex zijn filmpjes met de Go Pro op de Macbook gezet zijn we ook bijna weer toe aan onze nachtrust. Het is hier 5 uur later dan in Nederland.

Gr van mij en de Bartjes.

• 14 Juli 2019 - 14:35

Dees:

Het klinkt superleuk!
    Veel plezier nog!

Dees en de rest

• 14 Juli 2019 - 14:53

Cindy:

Wauw, wat een hoop indrukken en ervaringen weer beleeft, en al een hoop dingen gezien.
    Heerlijk dat we zo mee mogen genieten van jullie avontuur.

Liefs van ons

• 14 Juli 2019 - 14:56

Chantal :

Wat een mooi verslag om te lezen. Volgens mij hebben jullie een prachtige vakantie. Heel veel plezier en lekker genieten

• 14 Juli 2019 - 14:57

Joke:

Jeetje wat een reis
    Maar super dat jullie zo genieten. En wat een leuk verslag weer. Ik kijk uit nasr de volgende. Veel plezier

• 14 Juli 2019 - 20:55

Karen:

Wat leuk om weer te lezen..jullie hebben al een hoop gedaan en gezien... nog veel plezier..xx

• 15 Juli 2019 - 03:53

Ria:

Grappig weer! En Ils, doe elke dag zo een klasje!

• 15 Juli 2019 - 17:59

Corina:

Wat leuk weer om jullie belevenissen te lezen.

• 16 Juli 2019 - 05:43

Opa En Oma:

Wat een leuke en mooie foto’s zien we van jullie en de meisjes vermaken zich ook helemaal en jullie gaan nu naar het zuiden........geniet nog maar en weer tot horens