Singapore / Amsterdam - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Singapore / Amsterdam - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Singapore / Amsterdam

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Augustus 2019 | Singapore, Singapore

31 juli 2019, vandaag is Nika jarig. Ze is 1 jaar geworden. Nadat Annemarie Nika uit haar belde haalde stonden wij al klaar om voor haar te zingen.. De zusjes zongen het hardst.. Nika vond het geweldig de aandacht, vooral ook de ballonnen en de slinger die Annemarie had opgehangen. Nu de cadeautjes nog even uitpakken... Best leuk om te zien dat de 2 meiden het liefst het zelf wilde doen maar nu mocht echt Nika even scheuren aan het papier... Leuke cadeautjes gehad. Vandaag stond op de planning om lekker een taartje te gaan eten aan de overkant van het hotel en dan in de middag en avond naar de Singapore Zoo te gaan. Een taxi even bestellen en op pad. Het was wel even een half uurtje rijden. Maar de dierentuin was echt prachtig, mooie dieren met genoeg ruimte waar ze konden verblijven. We hebben er 2,5 uur rondgelopen via een mooie route dat je alles zag. Om 18:00 uur moesten we er weer uit om dan in de avond weer terug te keren voor het verlichte deel. In de tussen tijd konden we daar even eten, veel fastfood dus we zijn naar KFC geweest. Een pittige hamburger menu. Nog geprobeerd om een ijsje te scoren maar wat ze vroegen voor 1 bolletje ijs bij Tom en Jerry was niet normaal. dan maar een slush puppy gekocht om met zijn allen te proeven.
Om half acht wederom in de rij gestaan totdat we naar binnen
mochten. Nou het was echt een goede keuze om dit te doen, wat was het mooi verlicht met allerlei films op de muren, paden volop verlicht door mooie lantaarns.. echt super.
Na afloop Lex weer op zoek naar een Crab taxi, gelukkig stond er 1 klaar op het parkeerterrein. Een gloednieuwe auto met schuifdeuren. Hij spartelde eerst tegen omdat we een baby zonder stoeltje bij ons hadden maar Lex haalde hem over. Nou deze taxirit blijft lang in onze geheugen staan...oh oh wat voelde we ons bezwaarlijk en wat moesten we ook vreselijk lachen. Het zat zo Nika had een poepluier gefabriceerd en Lex zei al gelijk nee niet weer in de taxi dat kan toch niet die stank... Nou uiteindelijk viel het de taxi chauffeur ook op en vroeg of het aan het riool lag of was het de baby.. Nou mij kon je opvegen als ik alleen al naar Annemarie keek dan proestte ik het al uit. We moesten ons echt inhouden.. Kaya deed er nog even een schepje boven op om steeds te zeggen behhhh wat stinkt ze. De man vroeg nog of ze een diper om had want het was zijn nieuwe auto. We konden ook niet meer stoppen terwijl wij hadden gevraagd of er ruimte daarvoor was.. hahahahah
Toen we gelukkig bij het hotel kwamen hebben we deze man maar 5 dollar fooi gegeven. Hij vertelde nog wel even om te auto even te laten luchten want zijn nieuwe klanten stonden al klaar..wat was dit erg...
De meiden gauw onder de douche en wij intussen de koffers weer reis klaar gemaakt om de volgende dag terug te gaan naar Nederland.

Ons laatste ontbijtje in het hotel , om 13:00 uur mochten we uitchecken. We waren sneller dan we dachten dus de koffers naar beneden gebracht en nog even door Singapore gelopen. Vandaag was het best warm met veel zon. We wilden naar een park maar dat was zo een klim dat we er toch vanaf zagen. We liepen midden in de college scholen. echt leuk om te zien en wat een verschillende scholen hebben ze daar toch.
Nog wat gegeten onderweg bij Subway en een Mall bezocht totdat we terug gingen naar het hotel . Nog even omgekleed en een taxi besteld om naar de Airport te gaan,. Een erge leuke chauffeur hadden we, hij reed in dezelfde VW Touran die Lex en Annemarie ook hebben. Dus de 2 mannen hadden genoeg gesprekstof, hij was ook in Amsterdam geweest, Leuk gesprek hadden ze.
Bij aankomst ingecheckt om dan een vlucht met Garuda Airways naar Jakarta te vliegen. Deze fijne vlucht duurde maar 2 uur.
Vandaar uit dan een 14 uur durende vlucht naar Amsterdam ook met Garuda. Een mooi vliegtuig met veel beenruimte en heerlijk stoelen waar je je stuitje niet voelde.
We hebben allen nog geprobeerd om te kunnen gaan slapen maar doordat je steeds weer eten kreeg waren het wel haze slaapjes. De meisjes hadden daar geen last van. die slapen overal.. Echt heerlijk is dat.

Vanmorgen na een fijne vlucht weer geland op Schiphol. Het was een stuk frisser waar we vandaan kwamen . Ook regen zagen we..

Heerlijk om weer thuis te zijn na een prachtige relaxte vakantie. Ik heb echt genoten om weer met mijn gezin dit te mogen meemaken.
Nu afkicken zonder de meisjes in mijn bed en de verhalen van ze.
Even bijkomen en maar deze dag bezig blijven met de was en de koffer op te ruimen en dan hopende het te kunnen uithouden tot een uur of half om dan naar bed te gaan. De jetlag breekt wel op...

De filmpjes met de Go Pro gaan Lex en Annemarie wat moois van maken en uiteraard is het mooie fotoboek al in de maak.

Dit was weer onze mooie reis en wie weet waar we nog meer wat moois gaan beleven.

Groeten van Lex, Annemarie, Lani, Kaya, Nika en Oma Ilse

• 02 Augustus 2019 - 16:21

Joke:

Welkom thuis allemaal. Bedankt voor jullie leuke reisverhalen.

• 02 Augustus 2019 - 16:24

Corina:

Wat een avontuur weer Ilse wat heerlijk dat je dat samen met lex en zijn mooie gezin hebt kunnen doen. Je leest en voelt gewoon hoe fijn je het hebt gehad met ze.

Nu weer lekker thuis!!

• 02 Augustus 2019 - 19:21

Ria:

Lig gevouwen om het poep verhaal! Leuke reisverhalen weer!!!!

• 03 Augustus 2019 - 07:07

Mariette:

Wat een leuk reisverhaal weer. Zo te lezen hebben jullie weer een hoop mee gemaakt. Fijn om dit met elkaar mee te maken.