Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 April 2017 | Indonesië, Jogjakarta

Om nog even terug te komen op ons vorige verhaal…
Het plan was om met de trein van Bandung naar Yogjakarta te reizen, alleen duurt deze treinreis 7 tot 8 uur. Daarom hebben we ervoor gekozen om binnen een uur vliegen naar Yogjakarta te gaan, achteraf waren we te vroeg op het vliegveld en hadden we dik een uur vertraging waardoor we alsnog een ‘lange’ reis hadden. Maar goed, we kwamen aan in Yogja. Aangekomen op het vliegveld kwam gelijk de geur tegemoet die mij doet denken aan mijn oma. Heerlijk die herkenning! In de taxi naar het hotel informeerde de taxichauffeur natuurlijk direct naar onze plannen van de komende dagen…want tja hij was ook een reisgids. We wilden graag naar de Borobudur, zoals we gezien hadden in het NPO programma ‘Gouden jaren in Indonesië’, was dit het mooist bij zonsopgang. Bij het hotel aangekomen, gelijk een hapje gegeten en naar bed, want de wekker ging erg vroeg! Om 4.00 uur werden we opgehaald om voor half 6 bij de Borobudur te zijn. We hadden verwacht dat het een flinke klim zou zijn om bovenop de tempel te komen, maar dit viel gelukkig mee. (Toch Ilse;)?) Wat een indrukwekkende morgen!! We hadden een gids die ons de geschiedenis van deze 400 jaar oude tempel vertelde. Het was het vroege opstaan dubbel en dwars waard en dit had ik zeker niet willen missen. Na de tempel werd het tijd voor wat actie. De reisgids stelde voor om naar de Merapi vulkaan te gaan, die nog steeds actief is, waardoor je niet helemaal naar boven kan ivm de veiligheid. We konden daar met een Jeep rond rijden. Nou dat hebben we geweten. Ilse en ik zaten achterin met 1 van de twee meisjes. De weg zat vol gaten en lag vol met stenen dus we werden flink heen en weer geschud. En Lex maar lachen voorin, waardoor de chauffeur dacht dat we het erg leuk vonden en nog wat extra gaten opzocht. We hebben t gelukkig overleefd!! Na dit avontuur werd het tijd voor iets rustigs. We hebben nog een kijkje genomen in het waterpaleis. (Het vakantieverblijf van de sultan van Yogjakarta). De gids die we daar hadden had erg rotte tanden (helemaal zwart aan de onderkant), waar we achteraf onderling hard om hebben gelachen. Na deze vroege morgen werd het tijd om een beetje te relaxen en hebben we een frisse duik genomen in het zwembad, heerlijk even ontspannen.
We wisten nog niet zo goed wat we de volgende dag wilden doen, maar we hoorden van andere gasten in het hotel dat de Prambanan tempel ook erg mooi moest zijn. Dus op naar de Prambanan! Gelukkig iets later dan de dag ervoor, waardoor we eerst rustig hebben kunnen ontbijten. Ook deze tempel was erg mooi, alleen was het erg warm op de open vlakte. Voor alle andere bezoekers was de tempel niet zo interessant maar waren wij meer een bezienswaardigheid. Iedereen wilde op de foto met Lex, Ilse en Kaya. Vooral met kleine blonde Kaya. Ook bijna iedereen raakt haar aan, wat soms wel vervelend is. En er worden al de hele week stiekem foto’s van haar gemaakt. Misschien moeten we geld ervoor gaan vragen, dan zullen we nog rijk worden!! Maar goed dit mag de pret niet drukken. Na de tempel zijn we langs een aantal zilver winkels gegaan, maar hebben ons ingehouden en niets gekocht! Het werd inmiddels erg warm en dus was het plan om lekker te gaan zwemmen, helaas werkte het weer niet mee en begon het te regenen.
We hadden het idee om de reis voort te zetten door de rest van Java, maar we vliegen morgen vroeg naar Denpasar (Bali). De vlucht duurt maar een uurtje, hopelijk zonder vertraging dit keer! We hebben voor de eerste drie nachten op Bali een heerlijk 5 sterren hotel geboekt aan het strand van Nusa Dua. We gaan dus even heerlijk relaxen! Double succes komt ons morgen om 5.30 uur ophalen, dus we gaan nu lekker slapen. Tot de volgende keer….!!! Selamat Tidur

• 12 April 2017 - 17:17

Karen:

Wat een leuk verhaal weer...lekker lachen onderweg...En genieten van alles erom heen...Ja de blondjes onder jullie vallen wel op natuurlijk. ....
    Slaap lekker en morgen weer een goede vlucht. ...:-)

• 12 April 2017 - 19:13

Oma Nel:

Wat maken jullie hele leuke en spannende avonturen mee hè en wat lastig voor die kleine Kaya dat ze steeds geaaid en gefotografeerd wordf,het wordt zo nog een foto model, lachen en geniet nu maar even lekker bij het hotel groetjes en kusjes van ons.

• 14 April 2017 - 13:48

Ilse Reyneke:

Hello luitjes,

Java meegemaakt (althans een gedeelte) en nu alweer op Bali
    Nusa Dua daar is niets mee - fijn om te relaxen - mooie zandstranden.

Leuke reisverhalen.
    Stuur ons een beetje warmte aub zeker met Pasen.