Gili - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Gili - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Gili

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 April 2017 | Indonesië, Gili Air

Vorig jaar hebben we Gili Meno bezocht, omdat Gili Trawangan voornamelijk een partyeiland is voor jongeren, drank en drugs hebben we ervoor gekozen om naar Gili Air te gaan. Het kleinste eiland van de drie en het dichts bij Lombok (wat de volgende bestemming is). Ilse en ik hadden ons al voorbereid om een legendarisch boottripje met geklim over boten en een paar natte voeten, maar dit viel alles mee! Er was een haven, waardoor je vanaf de steiger de boot. De boot was vergelijkbaar met de draagvleugelboot van IJmuiden naar Amsterdam, prima dus. Onderweg werd er een film gedraaid, wat voor de nodige entertainment zorgde. Na een overtocht van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan op Gili Air. Op dit eiland is geen gemotoriseerd verkeerd, dus bij aankomst een paard en wagen geregeld die de bagage en de meiden naar de accommodatie bracht. We werden welkom geheten door Ozzy, een Indische jongen die goed engels sprak en ons de rest van ons verblijf goed geholpen heeft. We hadden twee bungalows geboekt, een soort rieten huisjes met een buiten douche en toilet. Het zag er allemaal prima uit en bovenal was het dichtbij het strand. Hier konden we dus prima verblijven dachten we…..;) Toen we na een middagje strand terug kwamen zat de kamer al vrij vol met muggen. Lani wilde nog even zwemmen in het zwembad met papa, dus daar gingen Lex en Lani. Echter werd Lex in mum van tijd aangevallen door een hongerige mug, 6 muggenbulten. Hij wilde dus graag even een douche nemen..toen hij de douche aan wilde zetten had hij gelijk de kraan in zijn handen. Toch de douche aangekregen, maar na 2 minuten viel de gehele kraan met de tegel erachter van de muur af. Waarschijnlijk hadden ze dit eerder de dag opnieuw gezet met cement, maar dit niet laten drogen….Toen kwam Ilse. Ze had dr broek op bed gelegd om deze na het douchen aan te trekken, bleek er een op gepoept te zijn. Het hele huisje afgezocht, maar niets gevonden. Waarschijnlijk een gekko, bah!! ’S nachts angstvallig onder de klamboe geslapen! Tijd voor een hapje eten. Ook hier ging het 1 en ander mis. Er werd patat besteld, maar er kwam rijst. De patat was koud, dus er zou nieuwe komen, maar hier wachten we nog steeds op.. De volgende dag begonnen we weer fris, enigszins met een bittere nasmaak van de vorige dag. Bij het ontbijt bestelden we toast met boter en jam. Na lang wachten kwam er alleen toast met boter. En de jam? Tja deze was op! Haha…Alles bij elkaar waren we er eigenlijk een beetje klaar mee. We hebben wel heerlijk in de zee gezwommen en op het strand gelegen. De meiden hebben heerlijk zandkastelen gebouwd en waren niet meer weg te slaan bij de zee. Ilse en ik besloten toch om ons verblijf op Gili te verkorten. We hebben Ozzy gevraagd of we een nacht eerder weg konden gaan, we hebben de boot naar Lombok geregeld en een hotel geboekt op Lombok. In de tussentijd heeft Lex nog even een duik gemaakt, waar hij schildpadden, nemo’s en vele mooie andere vissen heeft gezien.
De volgende dag hebben we de tassen weer ingepakt en zijn we naar de haven gegaan. De boot die we geregeld hadden zou om 1 uur vertrekken. Aangekomen bij de haven bleek dat de boot pas zou vertrekken als er 50 mensen zouden zijn en je raadt het al, wij waren de eerste 5. Dat werd weer wachten. Echter na een uur waren ineens voldoende mensen..Op naar de boot. Dit bleek een public boat te zijn, op het moment dat wij aan boort moesten was deze al helemaal vol, moesten we met koffer en al door het water, dit waren we zeker niet van plan. We leken dan net een bootvluchteling op een overvolle boot…en wat als de boot midden op zee zou zinken pff. Hierop hebben we maar een speedboot geregeld, na uren gedoe van wachten op de boot e.d. waren we binnen 10 minuten aan de overkant. Lombok!!
Als het hier wel bevalt blijven we 4 nachten in Hotel Resort Lombok aan Senggigi beach!

Tot de volgende keer…

• 26 April 2017 - 06:42

Machiel:

Dat valt dan even tegen deze ervaring na al die luxe die jullie tot nu toe omschreven.
    Huidige accomodaties is wel goed? We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Nog even lekker genieten hier in Nederland is het koud maar na het weekend gaat de temperatuur omhoog

• 26 April 2017 - 18:41

Uliepulie:

Hoi luitjes wat een vervelende ervaring zo tussen door.
    Dit maar gauw vergeten en de mooie reis vervolgen
    Geniet nog maar lekker xxx

Gr hen en els

• 27 April 2017 - 19:32

Chantal :

Haha wat een avontuur!! Leuk verhaal om te lezen :)

• 27 April 2017 - 19:33

Ilse Reyneke:

Hallo luitjes,

Inderdaad een aparte ervaring op Gili. Hopelijk op Lombok weer relaxen e genieten.
    Wij hebben juist Koningsdag gevierd. Gelukkig goed weer in Tilburg daar waren veel mensen
    op de been voor de koninklijke familie. Ik vond het leuk e gezellig geregeld voor de koning e fam.
    (er zijn altijd andere berichten) In ons dorp Heemskerk was het rustiger.
    Al met al mochten we niet mopperen over het weer. Als het droog is zijn we al tevreden.
    Geniet nog van de rest van de vakantie. lieve groet,
    Masa Denda sayang Ucapan

• 27 April 2017 - 19:34

Chantal :

Was even te snel met drukken ( mijn telefoon he) maar het verhaal is leuk geschreven. Wel een beetje jammer van de insecten en de bungalows etc. Hopelijk was het gauw weer genieten. Nog lekker genieten! Kus