Jakarta / Dubai/Nederland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Jakarta / Dubai/Nederland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Jakarta / Dubai/Nederland

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Mei 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We hebben Indonesie vaarwel gezegd en zijn nu op weg naar de airport van Jakarta om met de Emirates naar Dubai te vliegen. We hadden eigenlijk een tussenstop toen we onze reis boekten, maar een paar dagen Dubai als afsluiting leek ons wel leuk . Zo gezegd zo gedaan... Hop naar Dubai, het is 8 uur vliegen vanaf Jakarta.
In Dubai zat Kim op ons te wachten om deze laatste 3,5 dagen met ons mee te reizen.Ze was de avond hiervoor daarnaar toe gevlogen. Mijn gezin lekker bij elkaar..Op de airport aangekomen hebben we wel lopen zoeken naar onze bagage, op de informatie borden stond nog geen band waar ze zouden binnen komen. Het duurde toch wel eventje en ook de mensen bij wie we in het vliegtuig zaten zagen we niet... Heel vaag, toch maar even nagevraagd en die vertelde ons dat het op band 4 al lang binnen was.. Nou inderdaad daar was onze bagage... Hup eruit om Kim te verwelkomen en kijken hoe Lani en Kaya reageerde op haar... Haha ze keken wat verbaasd en zeiden meteen He. kimmie. Niet meer van haar weg te slaan gelijk hand in hand verder de airport uit. Even geld gepind en op naar de taxi. Maar mennnn wat was het warm buiten en een zonnebril op had je zeker nodig. De temperatuur gaf 40 graden aan, voor ons een beetje wennen maar voor Kim van 6 gr Nederland naar 40 gr Dubai is wel even een verschil. Tijdens de rit konden we Dubai even bekijken , wat een hoge gebouwen zeg en een paar mooie gave auto's die ons voor bij reden. Bij het hotel aangekomen was er nog maar 1 slaapkamer klaar beetje jammer maar we konden wel in onze suite. prachtig ingericht met een Kingsize bed dus Lani kon lekker tussen mij en Kim in. Alles even weer in orde gemaakt om daarna naar de kleine The Emirates Mall te gaan. Naja klein, hier ook 500 winkels in pracht en praal. De airco stond op volle toeren dus af en toe wel een beetje koud daar. Lekker even gegeten en gewinkeld daar. De volgende stond Oud Dubai op de planning. We hebben de metro gepakt om daar naar toe te gaan, heel praktisch en gaaf zo boven alle wegen langs. Gelijk een sightseeing of Dubai. In oud Dubai hebben we rondgelopen en een heerlijke broodje shoarma en broodje Falafel gegeten zo midden op de straat. De temperatuur werd steeds hoger, Kim kreeg er wel een appel flauwte van. Nou om te zeggen ik ook wel een beetje, je voelde je benen ter plekke verbranden. Gelukkig hebben wij een ondergrondje.. Hahaha. We hebben de kleding, goud, specerijen markten gezien daar . Leuk om te zien. Met de watertaxi naar de overkant gegaan om nog wat kleding marktjes te gaan bekijken.Ik heb daar natuurlijk weer sjaals gekocht bij een klein
winkeltje met een grappige verkoper die Lex aankleede tot een sjeik en ik als moeder overste een sjaal om me hoofd heen gewikkeld. Leuk even op de foto gezet als herinnering. Nou om eerlijk te zijn het stond ons wel leuk. Kim was weer even bijgekomen door de airco en een blikje super zoete Fanta Orange. In de metro op weg naar de grote Mall of the Emirates waar hier dus 1400 winkels in zijn . Daar zijn we wat wezen drinken bij de Dubai Fontain. Dat moet een spektakel zijn, het was inderdaad heel mooi maar duurde maar 2 minuten ... Even wat gegeten en weer op weg naar ons hotel. De volgende dag stond het bezichtigen van the Burj Kalifha op het progamma. We hebben de kaartjes van te voren al op internet besteld... Dat was de tip van iedereen. Met de taxi deze keer op weg daarnaar toe, bij de lift aangekomen ben je met 1 minuut op de 124 ste verdieping , je merkt alleen in de lift dat je oren dicht gaan zitten maar voor de rest was het geruisloos. Wat een prachtig uitzicht daarboven , je kon bijna helemaal rond lopen om alles te fotograferen etc. Gaaf om t zien, ik vond het net Madurodam met die autootjes zo daar beneden .. Dit moet je gezien hebben in Dubai vertelde iedereen aan ons. Het hoogste gebouw ter wereld.Na alles gezien te hebben naar beneden weer om te kijken of de foto is gelukt bij het naar binnen gaan, inderdaad ze waren leuk. Even verder gefotoshopt en betaald. Hiernaa naar de welbekende Cheesecake Factory om daar te gaan lunchen. Wat een mega veel cheese cakes hebben ze daar. De lunch was echt ook heerlijk en mega veel en natuurlijk als afsluiter een Cheesecakevelvet. Met zijn allen een vorkje meegeprikt En niet goedkoop vergeleken bij Bali/Java, af en toe moesten we wel weer ff omrekenen.. Hier in Dubai kan je niet een maand lang vertoeven met deze prijzen.
In de Malls heb je van alles te zien , een heel groot aquarium een skibaan met rodelbanen ..Het kan niet op . Wat ons wel opviel dat ze heel vriendelijk zijn en totaal niet op vrouwen neer kijken .. Ze behandelen je allemaal met respect. Mooie vrouwen en mannen lopen er rond. In de trationele kleding of zonder, alles kan. Soms zie je wel wat alleen voor vrouwen is , ook bij de metro een coupe alleen voor vrouwen en kinderen . Maar een veilig landje is het zeker. Na dit dagje weer op stap lekker in ons hotel nog even gezwommen en in de zon gelegen. In de avond weer even gegeten bij de kleine Mall gegeten en hebben Kim en ik nog even geshopt terwijl Lex ,Annie en de kids naar het Hotel gingen . Morgen is het tijd om weer naar Nederland terug te gaan na 30 dagen op vakantie te zijn geweest.
Na 8 weer met Emirates te hebben gevlogen zijn we veilig geland op Schiphol. We werden natuurlijk opgewacht door Opa Wally en Oma Nel en Opa Wout. Fijn om ze weer te zien.. Heerlijk weer naar huis, je eigen bedje en gewoon weer even normaal eten. Lex en ik hadden al in het vliegtuig zitten te bedenken wat we gelijk zouden doen in Nederland .. Een fricandel speciaal en een patatje oorlog. Nou ik ben er niet aan toegekomen maar ik kreeg in de avond van Lex een appje met zijn patatje en de fricandel ..Mmmmm oh wat zag het er heerlijk uit... Ik maar morgen even doen.

Hier eindigt onze trips naar Java, Bali, Gilli Air, en Dubai.. Een vakantie om nooit te vergeten . Zoveel gezien weer en vooral meegemaakt. Vooral ook fijn om dit samen met mijn kinderen en kleinkinderen te doen. Echt genoten ...

Nu wachten op het sorteren van de foto's en de filmpjes, wat weer een grote klus is..

Liefs van Ilse, Lex, Annemarie , Lani ,Kaya en Kim

• 06 Mei 2017 - 09:37

Cindy:

Welkom thuis alle, we hebben genoten van jullie reisverslag en de foto,s.
    Dank daarvoor,

• 06 Mei 2017 - 09:42

Adrie:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Prachtige verhalen!

• 06 Mei 2017 - 10:00

Corina:

Heerlijk weer thuis en straks aan dat broodje frikadel :-) Wij hebben ook weer mee kunnen genieten met jullie prachtige verhalen.

• 06 Mei 2017 - 10:42

Ria:

Welkom thuis!!!

• 06 Mei 2017 - 10:46

Karen:

Zo wat een hele mooie reis om op terugtekijken.....haha Lex met zijn harem gekleed als sjeik....foto???
    Nu weer in Nederland...Ook weer heel fijn.....

Wat jij gaat eten vanavond Is al bekend denk zus ...hihi

• 06 Mei 2017 - 17:13

Anneke En Ed:

Welkom thuis, wat hebben jullie een mooie reis gehad en fijn dat we
    mee mochten genieten. Nu even bijkomen van alle indrukken. Tot gauw.
    Groetjes voor jullie allemaal van anneke en Ed

• 06 Mei 2017 - 17:34

Machiel,:

Weer lekker thuis.. mooi om te lezen en horen dat jullie weer een mooie vakantie hebben gehad, en de frikadel speciaal al gegeten