Phuket/Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Phuket/Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Phuket/Singapore

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Juli 2019 | Singapore, Singapore

Vroeg ons bed uit om met een taxibusje ons weer te gaan verplaatsen naar Phuket. De rit duurt 5 uurtjes. Het was wikken of wegen met de touringcar bus dat 8 uur duurt maar wel een stuk goedkoper was of een prive chauffeur.. Nou dat laatste werd het dus. Een aardige chauffeur die een klein beetje Engels sprak. Onderweg veel kunnen zien van Tailand zelf. Ze hebben mooie wegen dwars door het landschap heen.
Aangekomen in Phuket reden we naar ons resort voor 1 nachtje. Het lag diredct aan het strand. Het was er erg levendig met veel mensen en allemaal restaurantjes. je kon zien dat we nu in het toeristische gedeelte waren. Heerlijk even gegeten op het strand en wat rondgelopen. Lex heeft tich nog even een sateetje bemachtigd bij een karretje langs de weg ..
We zijn daarna lekker gaan douchen die mega groot was..even chillen voor ins zelf op de kamer. Na 2 uurtjes hadden de meisjes toch nog even honger en toen zijn. Lani,Kaya ,Lex en ik nog even naar een leuk restaurantje vlakbij gegaan om even wat te eten.. De kids een tosti en ik had trek in een cappucino en cheescake. Nou was was die lekker zeg mmmmm.
Lex bestelde wat voor hemzelf en Annemarie om het mee te nemen naar ons resort. Nika was niet zo lekker die dag , had af en toe koorts en veel poepluiers. Ze was echt niet in haar doen, sneu hoor.

De volgende morgen vroeg ontbijten om naar Singapore te vliegen met Asia Airways, een mooi vliegveld heeft Phuket met leuke winkeltjes en een snelle doorgang door de douane.
Aangekomen op het vliegveld Changi wist ik niet wat ik zag wat een mega groot vliegveld. De koffers gepakt, lex zijn simkaart gekocht en op weg met. De lift en een bus naar terminal 2 waar alles was wat we wilden bekijken . Een prachtige waterval midden in de Jewel.. Echt zo mooi. Je kan daar echt een dag wel vertoeven . Ook was er een bioscoop voor als een lange overstap. Nu op zoek naar de beste hamburger ter wereld. De rij zagen we al staan dus daar moesten we heen. Shake Shack heet het en inderdaad echt de lekkerst , vooral het broodje echt super. Het was er zo druk dat je een plaatsjes moest bemachtigen om te kunnen gaan zitten. Denk dat iedereen op de airport daar wat gaat eten hahahaha.
Buik weer vol en op stap met een crab taxi naar ons aparthotel Citadenes. Onderweg al veel kunnen zien in de taxit.
We zijn ons gaan opfrissen en op stap gegaan naar de bekende straat Orchard Road om daar eens alles te gaan bekijken . We moesten ook een cadeautje kopen voor Nika. Onderweg veel luxe winkels gezien in de Malls .. Victoria Secret op de hoek aan de buitenkant alles roze.
Het was best warm nog in de avond en allemaal hadden we moeie benen en voeten. Nadat we geslaagd waren zijn we weer naar ons hotel gegaan . Lekker gedocht en naar bed gegaan. De volgende morgen hadden we op de planning staan Klein India. Was leuk om dat te zien , een marktje en wat winkels met veel mobiele telefoons en andere audio apparatuuur. Er was ook een soort van tempel midden in de straat waar we in zijn gegaan. De mensen kregen een witte stip op hun voorhoofd en daarna wat fruit. Wij zagen daarvan af.
Aan de overkant van ons hotel is een groot foodcenter waar je van alles kan eten. Een wrap met doner ging er wel in. Wel met kip genomen.
De volgende dag stond op de planning om naar Garden By the Bay te gaan , een groot park met allerlei bezienswaardigheden. We hebben eerst even een rondritje gedaan om alles te bekijken wat er zoal was. 1 hal met allemaal bloemen en cactussen die wij wel konden maar de chinesen niet dus overal stonden ze te fotograveren in allerlei poses.
Prachtig aangelegd daar en wat ook heerlijk was is de temperatuur die daar was. Je verwacht tropisch maar dat was het nou net niet.
De volgende hal was er in het midden een grote waterval die langs de planten naar beneden denderde.. Heel mooi .. Naar boven kon je met de lift of roltrap om zo dan per etage naar beneden te gaan.
Daarna zijn we naar de foodcourt gegaan om te gaan eten . we moesten door het bekende hotel met een infinity pool Marina by Sands, je kon daar een Ferrari huren voor 1 dag.. Hebben we maar niet gedaan, we passen er niet in met z'n zessen.

• 31 Juli 2019 - 04:51

Karen:

Wat een prachtig vliegveld.. jullie keken je ogen uit denk.. leuk om zo bij te blijven..alhoewel het ook weer gaat opschieten.. geniet van de laatste dagen....

Gr...xxxx

• 31 Juli 2019 - 11:47

Joke Jordans:

Wat gezellig weer. Gefeliciteerd met de kleine...