Op weg naar Kuta - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Op weg naar Kuta - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kuta

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Mei 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

De laatste dag op het eiland Nusa Lembongan is aangekomen. Contijn heeft vandaag nog zijn surflessen gedaan waar zijn achterkuitbenen daardoor flink zijn verbrand. Insmeren heeft hierbij niet zo goed geholpen . Hij heeft er 2 dagen erg last van gehad. Wij zijn nog even lekker wezen zwemmen . Lex heeft nog even met Lani op de scooter zijn favorite Sate Gambing gehaald.. Smullen joh die 2.
Het was in de avond niet meer normaal zo vreselijke warm en benauwd dat lex en ik na het uit eten gaan bij onze vaste restaurant Hai even moesten bijkomen op ons bed onder de verkoelende airco. Ik ben er niet meer uitgekomen en heb even heerlijk kunnen doorslapen. De koffers hadden we s'middags al weer netjes gemaakt. Uiteindelijk na 4 weken wordt het wel een puinhoop in je koffer. Ook haast alle kleding is nu gebruikt.
De volgende morgen afscheid genomen van Putu en Wayan, nog even gauw een groepsfoto en dan hup in het busje naar de boot toe. Gelukkig was het deze keer geen hoog water en hoge golven, dus konden we er redelijk in klimmen. Wat sjouwen die locals toch met je koffer om het op het dak van de boot te plaatsen. Petje af hoor, vooral met die koffers van ons.. Ong 28 kg erin ..
Na een boottocht van ong 40 minuten met wel een zware deining onderweg ( gelukkig hadden Annie en ik weer een pilletje ingenomen) zijn we weer aangekomen in Bali. Daar stonden er al 2 taxi's klaar om ons naar Kuta te brengen naar onze laatste bestemming Citades Kuta Beach Hotel. We verblijven daar 3 nachten voordat we terug naar Nederland vliegen. Heerlijk even in een mooi hotel kamer met geen muggen, gekko's , lekker een warme douche .. Heerlijk even relaxen.
Vandaag zijn we met een prive chauffeur ( kan wel een broer van Temel zijn als hij lacht) ..naar de tempel in het water gegaan,Tanah Lot. Het was gelukkig laag water dus we konden daar mooie fotos maken. We moesten wel langs allerlei winkeltjes met kleding, sarongs en andere balinese prularia. En natuurlijk je van alles aansmeren hahaha. Vanmiddag nog even op het strand gelegen en samen met Lani en Annie de zee ingeweest. Wat een hoge golven zeg en er lagen zoveel surfers in het water dat Contijn ook een plank ging huren voor 4 euro om weer een poging te wagen ... Nou piitig was het wel.. Uiteindelijk na een paar pogingen zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Heerlijk gedoucht en op weg naar het Hard Rock cafe/hotel om daar wat te gaan eten. Dit was tot nu toe het duurste restaurant. We kozen voor de hamburgers daar, ze waren ook wel mega zeg.. Buik weer vol en nog even door de winkelstraat gelopen Morgen staat op de planning om bij Jamie Olivier pasta te gaan eten. Hij heeft hier een restaurant. We zullen hem vast niet zien daar ... Jammer dannnn.
Morgen de rest nog van onze laatste 2 dagen op Bali ... Ik ga nu pitten want mn kleine prinsesje ligt al een paar uur te slapen naast me...

Groeten van ons allemaal...
Xx

• 01 Mei 2016 - 16:58

Adrie Koper:

Alweer jullie laatste dagen op Bali. Wat zijn de weken voorbij gevlogen zeg!
    Geniet en rust deze laatste dagen op Bali goed uit want voor je het weet ga je weer mee in de flow van het "gewone" leven in IJmuiden. Nog een paar fijne dagen en alvast een hele goede en veilige terugreis naar Nederland gewenst

• 01 Mei 2016 - 18:30

Anouk:

Ik heb genoten van jullie verhalen, geniet lekker van de laatste dagen !
    Voor je het weet zit je donderdag op me verjaardag ! ☺

• 01 Mei 2016 - 18:32

Anouk:

Hij heeft de helft niet verstuurd...
    Eet een lekkere pasta bij Jamie Oliver:

Liefs, en dikke kus aan de meisjes ❤

• 01 Mei 2016 - 19:06

Karen:

En het surfen gaat wel Contijn....auw verbrande kuiten.. Dus deze dagen Is het luxe de luxe.... lekker bij bruinen en vooral nog genieten van alles....tot woensdag allemaal...xxxx

• 01 Mei 2016 - 19:52

Corina:

Wat is het hard gegaan en wat een mooie verhalen! Zo waren we er toch een beetje bij. Geniet nog even en voor straks een goeie terug reis Xx

• 01 Mei 2016 - 20:44

Ilse:

Hallo luitjes,

Dank voor de leuke reisverhalen. leuk en beeldend geschreven.
    Je voelt bijna de hitte ondanks het temperatuurverschil in Holland.
    Vandaag gelukkig een hele mooie buitendag bij ons.
    Het zit er bijna op voor jullie- straks weer aan de ketang met bakso.
    De herinneringen zijn in jullie genesteld en zullen bij tijd en wijle naar boven komen.
    Foto's en een lekkere Indische hap van opa Wout doet wonderen.
    Voor nu nog even genieten voor straks
    Perjalanan Pulang Baik

Sayan Ucapan
    Peter&Ilse

• 01 Mei 2016 - 22:35

Machiel:

Weer een mooi reisverslag Ilse je hebt er talent voor, geniet nog even met z'n alle deze laatste dagen van jullie mooie reis!!!
    Als jullie woensdag terug komen gaat de temp hier eindelijk ook omhoog nog even nagenieten.
    Voor morgen alvast eet smakelijk bij Jamie Oliver..

Gr Machiel,

• 02 Mei 2016 - 07:55

Loes Martens:

Leuk weer geschreven ilse. Wat zal lani je straks gaan missen in Nederland.
    Nog even 2dagen relaxen en dan.... Het is omgevlogen.