Avonturen Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu Avonturen Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ilse Bart - WaarBenJij.nu

Avonturen Nusa Lembongan

Door: Contijn

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 April 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Nog een volle dag te gaan morgen op Nusa Lembongan voor dat we vertrekken naar Kuta. Nu alvast de avonturen die we tot nu toe hebben beleefd, de eerste dag dat we aankwamen hadden we onze mooie Ferrari geregeld om over het eiland te scheuren voor maar 100000 roepia dat is een schijntje tenminste dat dachten we. Maar daar later meer over. De eerste dag hebben we een rondje over het eiland gereden naar het Mangrove Bos daarna door gereden naar mushroom beach en Devils Tear waar de golven tegen de rotsen aan slaan. Daarna wilden we de zon onder zien gaan bij het sunset point het was alleen helaas bewolkt waardoor dat niet helmaal door ging nadat we daar wat gedronken hadden en toch wel van het uitzicht genoten hadden besloten we weer terug te gaan naar onze bungalows. Na even een frisse duik in het zwembad gemaakt te hebben en ons even opgefrist te hebben we op het park lekker wat gegeten.

Dag 2 begon iets bewolkt maar even later was dat helemaal weggetrokken. Na een lekker ontbijt stapte we weer in onze ferrari om naar het naast gelegen eiland Nusa Ceningan te verkennen na een korte rit kwamen we aan bij de brug die de eilanden verbinden we wilden door rijden maar de plaatselijke mensen wuifde dat we niet met onze ferrari over de brug heen mochten dus moesten we een ander plan verzinnen.We reden verder over het eiland en werden aangevallen door een soort van grote krekels die vanuit de bomen sprongen. Een stuk verder kwamen we langs de plaatselijke vuilverbranding daar hingen onwijs grote spinnen in de bomen met gele webben,op een gegeven moment reden we langs een leuk tentje daar dronken we koffie en andere zoals ik wat fris daar bedachten we om een leuk strand te zoeken om daar te kunnen vertoeven. Bij diverse stranden geprobeert om daarvdan te blijven maar dat werd niks vanwege het hoog tij. Toch maar even aan de eigenaar van de bungalows gevraagd ,die wist wel een strand met een leuk eet tentje. Er kwam op een gegeven moment te spraken dat we onze Ferrari toch wel erg goedkoop vonden. Achteraf bleek het ook geen 100000 roepia te zijn maar 800000 roepia een kleine mis communicatie (wij dachten omgerekend 7 euro maar dat bleek 53 euro per dag te zijn) helaas je kan niet alles hebben.Na de tip zijn we toch even de zee ingegaan en hebben we wat gegeten. De bediening was niet erg vlot en uiteindelijk kreeg lex nog een verbrande hamburger ook, nadat hij een nieuwe hamburger kreeg zijn we weer terug gegaan naar het park en hebben we de rest van de middag in het zwembad gelegen en gehangen. Toen was het weer avond en werd het weer tijd om te eten na wat tips van de eigenaar gingen we naar Hai Bar resort daar hebben we heerlijk gegegeten alles was top in orde. Daarna onze ferrari maar ingeleverd.

Dag 3 na 2 scooters gehuurd te hebben gingen Lex Annemarie en ik naar Nusa Ceningan dit keer mochten we wel over de brug van de locals. Na wat slechte wegen te hebben gereden hebben we de weg gevraagd aan wat locals kwamen we uiteindelijk aan bij Blue lagoon, daar heeft Annemarie mooie fotos gemaakt. Na wat gedronken te hebben zijn we weer teruggegaan naar Devils Tear Annemarie wilde nog wat goede fotos maken en daar vandaan weer naar het park gereden om de rest van de dag op het strand en bij het zwembad van de Hai bar resort te vertoeven. Morgen een verslag van de laatste dag ikzelf ga proberen te leren surfen dat gaat wat worden.

• 28 April 2016 - 19:54

Carla:

Wat een leuk verhaal weer:-) Ik denk dat jullie thuis moeten uitrusten zoveel als jullie zien en doen.
    Kijk je wel uit met surfen Ilse.
    Nog veel plezier....groetjes aan allemaal xxx

• 29 April 2016 - 10:48

Anouk:

Leuk om al die verhalen te lezen, zo lijkt het net alsof we er een beetje bij zijn!
    Volgens mij vliegt de tijd, geniet van alle mooie dingen :)
    Hoe gaat het met me vriendinnetjes ? :)
    Groetjes uit het bewolkte en regenachtige nederland